Thursday, July 13, 2017

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΙΤΣΙΟΣ θυμαται τα πρωτα του χρονια στο Γουδι την πορεια ζωης του και την ζωγραφικη.. (ιουλιος 2017)



Ο Γιώργος Πίτσιος (ζωγράφος) θυμάται…

της πρώτες μέρες του στο γουδί και για την πορεία του στην ζωη αλλα και την μεγάλη του αγάπη την ζωγραφική.
καντε κλικ εδω και ακουστε ...
 http://www8.zippyshare.com/v/gMjb6zef/file.html
https://www.hulkshare.com/9gn0jg6o13pc


Μου αρεσε παντα να ζωγραφιζω από μικρο παιδι από το χωριο μου ακομα.
Όταν ηρθα στην αθηνα αρχιζα και ζωγραφιζα στο σπιτι της θειας μου με μολυβια με χρωματα ,εκεί συνέδεσε να γνωρίζει η οικογένεια του Θεοδώρου ένα παλιό τους φίλο τον πάτερ Μελέτιο από το άγιο όρος .έκανε συχνές επισκέψεις όταν κατέβαινε από ο άγιο όρος στην αθηνα και στην οιγογενεια.με συμβούλεψε πως μπορώ να τελειώσω ένα πορτρέτο πως πρέπει να το σφομαρω πως πρέπει να του δώσω την έμφαση και την ουσία της πόζας και πως μπορώ να δουλέψω το φόντο.
Το φόντο πρέπει να συγκλίνει χρωματικά και να αναδεικνύει το πορτρέτο

Μετα από κάμποσό διάστημα (αφού ζωγραφιζα συνεχώς) βρίσκομαι με τον Ιδομενέα τον Στρατηγοπουλο στο φροντιστήριο εδώ στην Γκανογιάννη που αυτός σπούδαζε ζωγραφική με κάρβουνο για να δώσει στην σχολή κάλων τεχνών,ετσι αφού είχε προηγηθεί η γνωριμία μας από την εποχή της κατοχής που είμασταν στην υποδειγματική ΕΠΟΝ μου λέει Γιώργο έλα και εσύ αφού βλέπει τα σχεδιά μου, έλα και εσύ βρε παιδι μου δεν έχω λεφτά μου καλά θα τα κανονίσουμε αυτά, και πήγα ένα διάστημα εκεί στον Πάνο τον Σεραφιανό στο εργαστήριο που είχε στήσει στην Γκανογιάννη εδώ στο γουδί.
Αφού ξαναβρεθήκαμε με τον Ιδομενέα πήγα και στο σπιτι του στο κολωνάκι είδα την μητέρα του εκεί είδα και το καβαλέτο του  τα έργα το πρωτόλεια που έκανε αυτός εκείνη την εποχή σαν ξεκίνημα αλλά μετά χαθήκαμε.
Στην συνέχεια εγώ πήγα στο ατελιέ γραφικών τεχνών τσιγκογραφίας ρεπροτουκσιόν του φοινικος κ.α εκεί συνάντησα το Φίλιππα τον Μάκουτση δάσκαλο και καθηγητή της σχολής κάλων τεχνών στην Κέρκυρα ο οποίος ήταν δομημένος ζωγράφος και γλυπτής και μάλιστα με διεκδίκησε γιατί με ήθελαν να με πάρουν οι άλλοι βοηθό ο Ιατρέλης εγώ προτίμησα γιατί είχα γνώση τον άνθρωπο  γνώριζα τι θέλω και ανταποκρίνονται περισσότερο ο Φίλιππος ο Μάκουτσης
Στην οδό σταδίου επάνω στον πέμπτο όροφο είχε κάνει εργαστήριο ζωγραφικής και ότι άλλο είχε σχέση με την ζωγραφική και εμπορικά πράγματα παράλληλα είχε και μαθητάς μεταξύ αυτών και εγώ
Τότε άρχισα κάρβουνο αλλά και πριν στον Σεραφιανό και απόδειξη την γιαγιά σου που έχω κάνει κάτω είναι μια εποχής.
Με τον Φίλιππο τον Μάκουτση έκανα κάρβουνο σχέδιο βγαίναμε έξω μαζί και ζωγράφιζε και ζωγραφιζα και εγώ και σιγά σιγά έμαθα το ελεύθερο σχέδιο το τονικό το κάρβουνο έμαθα τέμπερες ακουαρέλα και λαδί
Έξι χρονιά πλέον μαζί με τον Φίλιππο ολοκληρώθηκα σαν άνθρωπος σε ένα επίπεδο που αρχιζα να κάνω και εκθέσεις
Οι δυο πρώτες μου εκθέσεις ήταν η πρώτη στον Λυκαβηττό 2 στο Κολωνάκι ομαδική έκθεση
Εντευκτήριο Βαγιαν και στην συνέχεια κάνω την πρώτη μου έκθεση ατομική στην αίθουσα Παρνασσός το 1968 ήταν η πρώτη μου έκθεση και η δεύτερη μου το 1980
Εκεί ενθουσίασα τον κόσμο και μάλιστα οι υπάλληλοι που ήταν χρονιά εκεί και είχα υπηρέτηση χρονιά το κορυφαίο χώρο Παρνασσός στην αθηνα σε μουσικές εκδηλώσεις ποιητές ζωγράφους συγγράφεις κλπ. και ένας από τους υπαλλήλους που είχε χρονιά εκεί ο Τσεκούρας ο Θεόδωρος  λέει βρε Γιώργο μας θύμησες παλιές καλές εποχές των δάσκαλων
Πάψε μωρέ του λέω  ναι μου λέει με την έκθεση που κάνεις
Έρχεται για επίσκεψη ένας πρόεδρος του ελεγκτικού συνεδρίου ο Λουκάς ο Γκανασούλης πατριώτης από την Αγία Μαρίνα και όταν έμαθε ότι εγώ είμαι ζωγράφος και κάνω έκθεση ο Παρνασσός φιλοξενούσε 3 εκθέσεις παντα στην μεγάλη αίθουσα που ήμουν εγώ η μεσαία και είχε μια μικρή κάτω μπαίνει στην μικρή με την γυναικά του αφού είδε τα έργα του Βακαλόπουλου τον ρωτάει  τι λέτε για τον κύριο Πίτσιο επάνω  λέει αυτός είναι καλύτερος από μένα ακούς τι είπε ο άνθρωπος ρε παιδι μου του λέω  πραγματικά η έκθεση εκείνη άφησε εποχή και οι δυο οι εκθέσεις οι πρώτες μου και πούλησα αρκετά έργα εκεί τότε λοιπόν αισθάνθηκα τον εαυτό μου ότι είμαι πραγματικά ένας ζωγράφος που αγωνίζομαι και η θέληση μου ήτανε αφάνταστα δυνατή,
Αν κατάφερα άκτιστο κατάφερα με την θέληση μου και με την διαρκή μελέτη που έκανα βλέποντας εκθέσεις βλέποντας μουσεία,ταξιδεύοντας και έτσι πέρασε ένα διάστημα με επιμόρφωση τα 6 χρονιά μέσα σε αυτό το εργαστήριο δομήθηκα θεμελιώθηκα για αυτό που κάνω
Γνώρισα μετρά την μητέρα σου η οποία αγαπούσε την ζωγραφική γιατί είχε μυηθεί από τον Κώστα τον Ξηροπόταμο που και ο ίδιος είχε τελειώσει την καλλιτεχνική σχολή της Κέρκυρας και λέει στην μητέρα σου ο Γιώργος έχει ταλέντο
Έτσι λοιπόν από εκείνη την εποχή η μητέρας σου μου λέει Γιώργο κάνε αυτό που εσύ κάνει και σου αρέσει εγώ βγάζω ένα καλό μεροκάματο στην ελεύθερη αγορά είμαι και διορισμένη  μην κυνηγάς τις υπερωρίες στα εν χρώμα λιθογραφικά λέω δεν θα τα αφήσω κι κόλας θα βάλω και στην τσέπη μου κάτι παραπάνω θα το κανονίσω εγώ καλά κανόνισε το εσύ.
Εγώ θέλω να κάνεις αυτό που σ αρέσει μετρά την δουλειά σου γραφικών τεχνών στον ταχυδρόμο,το περιοδικό γυναίκα  και καθημερινης,κυριως στον ταχυδρόμο που έμεινα 22 χρονιά στην μαραθωνοδρόμου στο Μαρούσι ήταν σταθερή δουλειά με μισθό ποτέ μου έδινε όλο το δικαίωμα κάθε μέρα να είμαι στο εργαστήριο μου και να δουλεύω και να μελετάω

Έτσι έκανα μια διαδρομή που έφτασα να αξιολογηθώ από επιτροπή κατατάξεως του καλλιτεχνικού επιμελητήριου Αθηνών και εγινα συναδόμενος του καλλιτεχνικού επιμελητήριου  με 3 θετικές κρίσεις  2 στην αίθουσα Παρνασσός και άλλη μια στο πολιτιστικό κέντρο του δήμου Αθηναίων
Από εκεί έγινα μέλος του καλλιτεχνικού επιμελητήριου και κάναμε κάποιες πανελλήνιες εκθέσεις τελευταία μου έκθεση ομαδική ήταν στο γκάζι το 2017 και παλιότερα σε εκθέσεις ομαδικές.

Στην συνέχεια έφυγα για την γερμάνια οπού έκανα ,μια πρακτική στις γραφικές τέχνες και παράλληλα πήγαινα και σε ελεύθερο σπουδαστήριο της ακαδημίας κάλων τεχνών Dusseldorf και έκανα ελεύθερο σχέδιο παράλληλα μάθαινα και τα γερμανικά έκανα παντα κάτι να συμπληρώνω αυτό που κάνω και αυτό που σκέπτομαι
Έτσι η ζωή μου πέρασε δημιουργικά ταξιδεύοντας στο Παρίσι μέσα στα 3 χρονιά πολλές φορές μεταξύ αυτών ξανάρχομαι σε επαφή με τον Ιδομενέα Στρατηγόπουλο τον φίλο μου
Ο οποίος ήταν εκεί τακτοποιημένος οικονομικά με δικό του σπιτι που με φιλοξενούσε όσες φορές πήγα στο Παρίσι
Τώρα όσο αφορά τα κοινωνικοοικονομικά  και της συνθήκες που έζησα στο γουδί ήταν οικονομικές πολίτικες κοινωνικές πολλές διακυμάνσεις
Εγώ ήμουν παντα ενταγμένος στον αριστερό χώρο και δεν το κρύβω ότι ένα πέταγμα αυτής της αφυπνίσεις  ήτανε ο Ανδρέα Παπανδρέου που εμφανίστηκε με μια παιδεία οικονομικής και κοινωνικής αντιλήψεως που μας παρέσυρε όλους είχε αληθεια σε αυτά που είπε αλλα δεν του βγήκαν  εμείς καλώς κάναμε και τον υποστηρίξαμε
Έκτοτε ζουσα σαν άνθρωπος με ελεύθερη σκέψη και συν υπαρκτικός με όλο τον κόσμο όλης της κοινωνίας
Έχω τον δικό μου χαρακτήρα και αυτόν τον υπηρετώ και συνυπάρχω με όλους τους ανθρώπους αλλά έχω την δική μου ιδεολογία
Είμαι αριστερός,αριστερός σε βάθος με καλλιέργεια με αν θέλετε και με την καποδιστριακή αντίληψη της αναλογικότητας με τον Εμμανουήλ κριάρια που έλεγε σύστημα σοσιαλιστικό αλλά με κοινοβουλευτική δημοκρατία εκεί κάπου στέκομαι και εγώ μέσα σε αυτό το χώρο φιλικός επικοινωνιακός με όλο τον κόσμο.

ιουλιος 2017

Γιωργος Πιτσιος (ζωγραφος)

No comments: